besökare

onsdag 3. august 2011

Borddekking i rosa & lila

Hemma hos mig...

Alltid en vas med rosor på tvbordet!

Ett spetsband runt vasen för att skapa en liten detalj.


Bland de första jag gör när jag kommer hem på kvällen

är att tända massa lys.

Det skapar en så mysig stämning, lugn och ro.



Kärlek!

Kai & Annica ,

bokstäverna har jag fått av min kära bror och hans tjej.

Hjärta på väggen var en bröllopspresent från min

fantastiska och kära vän Frida och hennes man.

Glasblommorna är också från henne, de låg på bordet framför oss i bröllopet.

Silverkrukan fick jag då jag vann pris för bästa exponering i butiken,

den var då fylld med rosor.

Nu har jag en orkidè där som matchar till de gammelrosa lysen i lysstakarna.

Lyslyktan med hjärta på var en bröllopspresent från kära Åsa.

Ett bord med massa kärlek och lycka helt enkelt:)







Söndagen innan vi åkte på bröllopsresa hade jag sällskap/kalas,

jag ha fyllt år:)

Då hade jag dukat med rosa och lila.

Lyskoppar i lila, kubbelys i matchande gammelrosa/lila färg,

vanliga lys i gammelrosa.

Dessa fantastiska lysstakar från Orrefors fick vi i bröllopspresent.





Små söta vaser i rosa och lila i 2 storlekar

som jag bara satt en kvist limonium i.

Det enkla är ofta det fina:)










Dekorasjoner i rosa skålar med rosa och lila roser, limonium.

Här har jag använt "ocean song" (lila roser), "aqua baby girl" (rosa roser).

Det såg ut som härliga bakelser

med dessa fina pastellfärger ilag:)











Dekorasjoner, små vaser, lys i olika höjder...

Som sagt...

Det enkla är ofta det fina:)

Tillsammans skapar det en fin helhet!


























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar