besökare

mandag 6. februar 2012

Borddekking i rosa/lila.

Så här såg vårt dukade bord ut i lördags då vi skulle ha middagsgäster.

Denna middag hade jag planlagt sen länge tillbaka...

vi är 5 par som har 4 stjärnors middag

( ni som sett de på tv vet vad det är).

I lördags var det då säsongsavslutning hos oss.

Allt var planlagt i minsta detalj och det blev en riktigt kul kväll:)

Sen var de ju extra kul att vi vann!!!

Premien är nu att jag och Kai ska hitta på ett resmål vi ska resa till i juni/juli å de andra får inte veta vart vi ska. Kul!!!


Allt var i en rosa/lila kombination med känsla av vår...

tulipaner, syren, ranunkler, gåsungar...

tulipaner med lök på "Tuliq" som jag lagt i fat på stett från Lisbeth Dahl. Dekorerade med steelgrass och gåsungar.





Använde mig av glasfat i olika varianter till tulipanerna, roserna, buketterna, kubbelysen och telysen.

Alla glas är olika men matchar varandra.







En härlig kombination av underbart doftande syren och ranunkler.









dekorativt med lökarna på tulipanerna!











Kubbelys i olika storlekar, ljus skapar den rätta stämningen:)














Servetter som matchar fint till blommorna.















Faten med kubbelys hade jag dekorerat med gåsungar.
















Min favorit ros... "Sweet Avalanche".


















Känns som vi behöver lite vår inne nu då det är så vinter ute:)






















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar