besökare

søndag 24. august 2014

Borddekking i lila toner.

 I går gjorde jag borddekking till SL Mekaniske
som firade 20 årsjubileum.
Jag gjorde bollar i olika storlekar med
blomster i lila toner.
Mellan dessa bollar spred jag ut lyng kvistar.
Så fint med lyng nu på denna tid:)!!
 Här ha jag tagit en silvertråd planta och klippt upp i bitar som jag sen snurrat fast på bollen med silver bullion tråd. Hortensia, scabiosa,
 chryssanthemum i fin färgkomination.
Avslutade med att ta lyng kvistar  som jag snurrade runt bollen och fäste några silverek blad
 med små diamater.
 I de stora bollarna hae jag hortenisa, scabiosa, sedum, chryssanthemum.
 Dekorerade med uppklippt silvertråd planta
och kvistar av lyng.

 Några av de små bollarna fick en orkidè klocka som va så fin i färgen till de övriga blommorna.
 Matchande kubbelys såklart:)

 Väldigt fint med tyg i taket och
dessa vackra lyskroner!
Helt i min smak:)
 Helt fantastisk djup Burgund/lila färg
på dessa scabiosa!
Jag älskar borddekking!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar