besökare

lørdag 19. september 2015

Nora`s barnedåp.

 6 september döptes vår älskade Nora.
 Så här hade jag dukat borden med blomster.
Vi va på Kronen Gaard Hotell.
 Hjärtan med gåsunger.
Jag limmade på gåsunger på isopor hjärtan.
 Bollar i 2 olika storlekar med blomster
 i rosa och lysgult.
Små bollar med sölvkrans och sölvtråd.

 Bordkorten va en stor väldoftande ros.
Hade klippt ut små vimplar i en lysfersken/rosa färg i papper som jag sen limmat på bokstäver med namnen. Tog sedan en limpistol och limmade på träpinnar som jag kunde sticka ner i varje ros.
 I dekorasjonerna hade jag använt kvistroser, hortensia, hypericum, chryssanthemum, limonium, brudslöja och grennellik.
 En kombination av ljusa rosafärger och ljusgult.


 Varje boll stod på ett glasfat som jag kunde fylla med vatten när jag satt de på plats på borden.

 Nora i sin fina dåpskjole.

 Kransekake som min kära svigermor lagat.
Jag pyntade den med små vimplar i lysfersken/rosa och lysgult. Limmade dessa på en nål med perle. Napparna i lysrosa kommer från butiken, de fäste jag också med en nål med perle.
 Dåpskaken lagad av
Slikkepotten kakebutikk på Sandnes.





En helt fantastisk dag ilag med familjen.
Vilken lycka att vi få vara föräldrar till Nora:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar